Personeelsgegevens | HRM software – HRMsystemen.nl

Personeelsgegevens opslaan en raadplegen

Personeelsgegevens zijn een onmisbaar onderdeel van HRM software. Met de HRM software is het mogelijk de NAW-gegevens, contract- en salarisgegevens, inhoudingen en vergoedingen te raadplegen. Op deze pagina vindt u informatie over de voordelen van deze functionaliteit.

Altijd up-to-date gegevens van medewerkers
Binnen de HRM software kunnen personeelsgegevens digitaal worden geraadpleegd. U kunt aangeven wie geautoriseerd is om welke gegevens te bekijken en eventueel aan te passen. Zo zijn de gegevens eenvoudig toegankelijk, maar toch goed beveiligd. U bent niet meer gebonden aan een Excel-lijst met NAW-gegevens en alle personeelsgegevens kunnen worden gekoppeld in het persoonlijk dossier binnen uw HRM software.

Eenvoudig gegevens aanpassen

Een digitale locatie voor personeelsgegevens maakt het mogelijk deze gegevens eenvoudig en snel zelf aan te passen. Medewerkers kunnen zonder omslachtige handelingen zelf hun adres, telefoonnummers en e-mailadressen veranderen. Doordat medewerkers zelf hun gegevens veranderen, zullen deze gegevens minder fouten bevatten, wat aan twee kanten P&O en de salarisadministratie ontlast: de gegevens hoeven niet te worden ingevoerd én er zijn minder fouten om te herstellen. Gevoeliger data, zoals contractgegevens, kunt u eenvoudig door uw P&O afdeling laten aanpassen. Deze gegevens kunnen alleen door de aangewezen personen worden gewijzigd.

Autorisatie is een belangrijk onderdeel als het gaat om personeelsgegevens. U wilt immers niet dat gegevens door iedereen kunnen worden aangepast of ingezien. De gegevens die via de HRM software worden gedeeld kunnen per rol worden ingedeeld. Aan de hand van de gebruikersrollen kunt u aangeven welke gegevens zichtbaar of aanpasbaar zijn.

Mutatieproces van personeelsgegevens digitaliseren

Met de module Personeelsgegevens binnen de HRM software is het mogelijk het papieren mutatieproces eenvoudig te digitaliseren. Managers kunnen eenvoudig de gegevens rond nieuwe medewerkers, salariswijzigingen, promoties of urenwijzigingen zelf invoeren of aanpassen. Door vooraf per gegeven een goedkeuringsproces in te richten heeft u de controle over de status van de wijziging of toevoeging. Goedkeuring verloopt nu geheel digitaal en wordt in het persoonlijk dossier van de medewerker bewaard. Ook deze functionaliteit ontlast P&O en de salarisadministratie.

Integratie met Microsoft Office
Met de module Personeelsgegevens kunt u indien gewenst eenvoudig schriftelijke bevestigingen van digitale wijzigingen creëren. Door een mogelijke integratie met Microsoft Office en het elektronisch personeelsdossier binnen de HRM software kunt u eenvoudig de brieven of bevestigingen die bij een betreffende wijziging horen opstellen en versturen.

Meer over HRM software

Een uitgebreide uitleg over HRM software, de toepassing ervan en andere aspecten leest u in het gratis boek ‘HRM software’, samengesteld door het ICT informatiecentrum.

Personeelsgegevens

Personeelsgegevens