HRM | De definitie van het begrip - HRMsystemen.nl

HRM

HRM staat voor human resource management. HRM software zorgt ervoor dat uw personeelsadministratie helemaal geautomatiseerd wordt. De software is een speciaal pakket dat voor u kan worden samengesteld. Zo wordt het helemaal op uw wensen afgesteld zodat u precies kunt automatiseren wat u nodig heeft. Een voorbeeld van een applicatie is het automatiseren van verlofaanvragen of verzuimregistratie. Uw medewerkers kunnen via een speciale inlogcode zelf verlof aanvragen of hun ziekteverzuim invullen. De speciale HRM software verwerkt vervolgens alle gegevens wat u weer een hoop administratief werk scheelt.

HRM kan niet alleen verlofaanvragen en ziekteverzuim registreren en verwerken, maar de software kan met nog veel meer uitgebreid worden. Er zijn verschillende oplossingen die kunnen worden samengevoegd tot één pakket. Zo is het mogelijk om de salarisadministratie en personeelsplanning te automatiseren. Maar ook het personeelsmanagement kan verlopen via HRM. Hierbij kunt u denken aan het beoordelen van uw personeel via de speciale software. U kunt bijvoorbeeld competenties toevoegen aan het profiel van uw werknemer die u besproken heeft tijdens de functioneringsgesprekken. Via het systeem kan de werknemer, maar ook de werkgever eenvoudig worden beoordeeld.

Meer over HRM software

Een uitgebreide uitleg over HRM software, de toepassing ervan en andere aspecten leest u in het gratis boek ‘HRM software’, samengesteld door het ICT informatiecentrum. U kunt het hier als e-book aanvragen. Wilt u het liever per post ontvangen, vult u dan uw postadres in. Uw gegevens komen niet ter inzage van derden.

HRM

Op basis van de beoordelingen kan er met behulp van de HRM applicatie gesprekken worden gepland. De voortgang van een werknemer en de functioneringsgesprekken kunnen met behulp van de software helemaal worden vastgelegd.

HRM software maakt elektronisch personeelsdossier mogelijk

HRM maakt het ook mogelijk om een elektronisch personeelsdossier aan te maken. Dit dossier wordt automatisch voor de personeelsleden aangemaakt in uw eigen huisstijl. In dit dossier staat onder andere contractinformatie, brieven, e-mails, loonstroken en alles wat u van uw personeelsleden nodig heeft. Door een elektronisch personeelsdossier aan te maken wordt personeelsinformatie gemakkelijk opgeslagen en online bewaard. Uiteraard kunnen alleen bevoegde personen toegang krijgen tot hun dossier. Human resource management kan op deze manier een oplossing zijn om uw personeelsbestand te administreren en vooral te automatiseren.

Meer HRM begrippen